Rabu, 22 Disember 2010

Ikan keli yg hebat....

Tgk tajuk mmg x leh blahhh....tp jgn pikir lain lak.Sebenarnya aku nk cete sambungan ikn yang terlepas dlm kete aku aritu angkara En abgku yg rajin nk menyalin bekas ikn yg kiteorg dpt mase mancing.Sbb dh terlalu excited nk mancing sampai kiteorg lupe nk bwk bekas nk isi ikn lg pn bajet karung beras dlm bang mancing 2 leh pakai ,bile nk pakai hampehhh.... koyak.Sib baik lah dlm kete aku de plastik sampah itam tp mmg dh tersedia maklum lah,plastik 2 mmg nipis yg amat lah.Bile terkene sirip2 abis lah bocor plastik air pn kring lah.Disebabkan tu lah En abg ku mengambil anisiatif menukar plastik bag dlm kete last kali air tah kemana...ikn tah kemana....plastik gak x beganti...Bile dh sedar ikn dh ilang pakat2 lah crik ikn dalam kete, takut mati lak ikn 2 kang berbau lak kete aku ni.Yang jumpe ikn haruan g betok je keli tah kemane lesap ny.Sampai umah En abg ku crik lg tp x jumpe gak.Mule lah aku gisau ikn 2 mati dlm kete sbb mungkin dia duk tempat tersorok ceket tp klu dia kuau kat tempat yg mudah nmpak senang lah sbb ikn keli ni susah sikit nk mati.Pagi esok nya pg2 En abgku panaskan enjin kete sblm kiteorg g keje dia ckp ikn keli de kat kaki sit aku.Aku dh agak dh dia duk bwh sit,aku punyelah takut ingat dia dh mati tp En suami ckp dia idup lg.So kiteorg masukkan dlm anvalope trus bawak blik umah mak.Smapai umah mak aku suoh mak masak ikn so tamat lah perjalanan hidup si ikn keli yang amat mencabar...hihi....(cm lah aku tau mancabar lakkkk)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama